SOCIAL MEDIA
Het gebruik van social media neemt sterk toe. Welke social media kan ik het beste inzetten en waar moet ik beginnen zijn vragen waar wij u graag bij helpen. Afhankelijk van de doelstelling en doelgroep maken we een keuze uit de volgende social media:

Facebook > Met Facebook kunnen we de advertenties of gesponsorde berichten richten op bepaalde doelgroepen. Via de advertenties kunnen gebruikers doorklikken naar de website of naar de eigen Facebook bedrijfspagina. We kunnen de doelgroep selecteren op basis van geografische- (plaats) of demografische factoren (geslacht en leeftijd). Maar ook op interesses. Betalen voor Facebook Ads kan zowel per klik (CPC) als per 1.000 vertoningen (CPM). Daarnaast verzorgen we ook de vormgeving en techniek zoals bv. social apps.
LinkedIn > LinkedIn is hét zakelijk sociaal platform van Nederland. Ideaal om communiceren met je bestaande zakelijke netwerk. Natuurlijk is het ook mogelijk om te adverteren met een commerciële boodschap of een vacature uit te zetten binnen de groep vacatures. De advertentie kan verwijzen naar uw eigen LinkedIn pagina of naar een pagina van een externe website. De targeting-opties van LinkedIn zorgen het bereiken van een specifieke doelgroep.
YouTube > YouTube is de grootste video site én de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Via YouTube kunnen we advertenties of video’s aan een geselecteerde doelgroep tonen. De advertenties of video’s zijn specifiek te targeten op demografische factoren zoals geslacht en leeftijd. U betaald alleen wanneer iemand op de advertentie of video klikt.
Twitter > Twitter telt ongeveer 4 miljoen actieve gebruikers in Nederland. Met het advertentieprogramma van Twitter kunnen we berichten (tweets) gericht op een specifieke doelgroep of accounts promoten. Twitter geeft je inzicht in de hoeveelheid nieuwe volgers of re-tweets die zijn gegenereerd. U betaald alleen bij resultaat!
Instagram > In Nederland zijn 1,8 miljoen Instagram gebruikers hiervan gebruiken er één miljoen Instagram dagelijks. Instagram is onderdeel van Facebook waardoor vele accounts aan elkaar zijn gekoppeld en een campagne makkelijk voor beide platforms tegelijk is in te zetten. Betalen kan zowel per klik (CPC) als per 1.000 vertoningen (CPM).
Pinterest > Pinterest, het online prikbord, heeft in Nederland ongeveer 1,6 miljoen gebruikers. Het is nog niet mogelijk om op dit platform te adverteren maar het kan wel degelijk interessant zijn om een businessaccount aan te maken voor bv. een branding campagne.
Spotify > Spotify heeft veel gratis geregistreerde gebruikers in Nederland. Een ideaal medium om met bv. een banner of audio-spot een specifieke overwegend jonge doelgroep te bereiken. Deze is te targeten op demografische kenmerken (leeftijd en/of geslacht), op muziekgenre en op locatie.